Najczęstsze błędy, które zabijają konwersje z mediów społecznościowych w E-Commerce

Najczęstsze błędy, które zabijają konwersje z mediów społecznościowych w E-Commerce

Jednym z najczęstszych błędów, które zabijają konwersje z sieci społecznościowych jest nie przechwytywanie wysoko konwertujących klientów. Wskaźnik odrzuceń w kanałach społecznościowych wzrósł do 44%, natomiast nadal jest niższy niż w przypadku wyszukiwania, który wynosi 29%. Dzięki zastosowaniu technicznych wskazówek dotyczących optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, firmy mogą zwiększyć swoje szanse na zdobycie wysoko konwertujących klientów. Ponadto, wraz z gwałtownym wzrostem sprzedaży mobilnej, konieczne jest zoptymalizowanie witryny pod kątem urządzeń mobilnych.

Prezentowana treść powstała dzięki współpracy z programujzklasa.pl

Długi proces rejestracji

Podczas gdy długie formularze rejestracji mogą wydawać się bólem, są one w rzeczywistości korzystne z wielu powodów. Po pierwsze, mogą pomóc Ci zbudować bazę danych klientów. Jednak wielu użytkowników nie chce poświęcić czasu na stworzenie konta i to też jest w porządku. W takich przypadkach możesz rozważyć dodanie opcji “kup jako gość”.

Obowiązkowe tworzenie konta

Jednym z najczęstszych powodów, dla których ludzie porzucają koszyk, jest wymóg utworzenia konta. Jest to frustrujący wymóg dla konsumentów i sprawia, że są oni mniej skłonni do zakupu. Istnieją jednak sposoby na zwalczenie tego problemu. Na przykład, umożliwienie użytkownikom dokonywania zakupów bez rejestracji jest dobrym sposobem na zwiększenie konwersji.

Podczas gdy obowiązkowe tworzenie konta może nie być wielką sprawą dla Twojej firmy, może być niepotrzebnym kłopotem dla Twoich klientów. W niektórych przypadkach może to być nawet mniejszy kłopot, aby pozwolić klientom wymeldować się jako gość. Co więcej, jeśli Twoja firma wymaga konta do ukończenia transakcji, powinieneś pozwolić kupującym zarejestrować się za pomocą ich kont w mediach społecznościowych.

Tworzenie buyer personas dla mediów społecznościowych

Tworzenie buyer personas dla mediów społecznościowych to jeden z najlepszych sposobów na zapewnienie, że Twoje komunikaty marketingowe są istotne i angażujące. Buyer personas to zasadniczo profile różnych typów klientów, które mają wspólne cechy, które pomagają marketerom lepiej zrozumieć i dotrzeć do klientów docelowych. Pomagają one również utrzymać zespół marketingowy skoncentrowany na swoich klientach. Kluczem do stworzenia buyer personas jest przeprowadzenie badań i zrozumienie potrzeb i zachowań swoich klientów.

Oprócz tworzenia profilu klienta, buyer persona może również służyć jako model, jak podejść do mediów społecznościowych. Na przykład, Facebook i Amazon używają buyer personas jako podstawowej metody marketingu. Na przykład, polecane produkty na Amazon są specyficzne dla zainteresowań każdego użytkownika, a reklamy są do nich kierowane.

Korzystanie z buyer personas pozwoli Ci lepiej obsługiwać klientów i rozwijać z nimi głębsze relacje. Dzięki odwzorowaniu podróży kupującego możesz tworzyć treści, które będą do nich przemawiać i zwiększać szanse na zwiększenie konwersji. Co więcej, buyer persona da Ci świeże spostrzeżenia, które możesz wykorzystać w swoich przyszłych kampaniach.

Zrozumienie zachowań odbiorców pomoże Ci tworzyć lepsze treści, reklamy i oferty. Persona kupującego może być oparta na wieku, płci, lokalizacji i języku klienta. Powie Ci również o wyzwaniach, przed którymi stoi Twoja publiczność. Pomoże Ci to dostosować treści i reklamy do ich unikalnych potrzeb.

Media społecznościowe to świetne narzędzie do uzyskania wglądu w to, co robi Twoja konkurencja, a co nie. Analizując swoich konkurentów, możesz wyróżnić się na tle konkurencji. Ten rodzaj analizy pomoże Ci również pokonać konkurencję. Musisz być jednak przygotowany na przeprowadzenie wielu badań, aby odnieść sukces w marketingu w mediach społecznościowych. Powinieneś również ustalić metryki i KPI, a także zaplanować posty z wyprzedzeniem.

Brak obsługi klienta

Brak obsługi klienta jest głównym zabójcą konwersji z serwisów społecznościowych. Ostatnie badanie wykazało, że 27% konsumentów przestałoby robić interesy z firmą, gdyby nie czuli się docenieni. A klienci powiedzą innym o złych doświadczeniach, więc musisz zrobić wszystko, co w twojej mocy, aby zapewnić, że twoi klienci zostawią cię szczęśliwym.

Firma, która nie zapewnia dobrej obsługi klienta, może wpaść w spiralę spadków. Klienci nie tylko nie dokonają ponownie zakupu w Twoim serwisie, ale mogą nie być skłonni do polecania Cię innym. Wtedy firma będzie musiała ciąć koszty, aby spróbować przyciągnąć nowych klientów, co doprowadzi do jeszcze niższego zysku. Co więcej, zła obsługa jest nie tylko szkodliwa dla reputacji firmy, ale także zaszkodzi zaufaniu pracowników. Zwiększy również obciążenie zespołu wsparcia technicznego.

Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *