Jak prowadzić Social Media dla małej firmy?

Jak prowadzić Social Media dla małej firmy?

Media społecznościowe to doskonałe narzędzie do budowania pozytywnego wizerunku firmy i pozyskiwania klientów. Jak wykorzystać social media do zwiększenia świadomości marki prowadząc małą firmę. Poznaj najważniejsze zasady skutecznego działania za pomocą nowoczesnych kanałów marketingowych.

Dlaczego warto prowadzić firmowe media społecznościowe?

Z roku na rok przybywa osób, które decydują się na prowadzenie własnej działalności gospodarczej. Według Głównego Urzędu Statystycznego małe przedsiębiorstwa stanowią aż 80 procent wszystkich zarejestrowanych podmiotów gospodarczych. Rozwój nowoczesnych technologii wpływa również na innowacyjne rozwiązania dla początkujących przedsiębiorców jak oferowane przez businesscare24.pl. Wirtualne biuro w Warszawie pozwala zredukować koszty prowadzenia działalności gospodarczej dzięki usłudze wirtualnego adresu, wirtualnego sekretariatu oraz pakietów usług zawierających prowadzenie księgowości, doradztwa podatkowego, obsługi prawnej i wsparcia w rejestracji spółek. Prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą wykorzystują również social media do promocji swojego biznesu. Dlaczego warto prowadzić media społecznościowe dla małej firmy? Przede wszystkim ze względu na możliwość dotarcia do nowych klientów, promowania działalności bez zbyt dużych nakładów finansowych. Social media umożliwiają również nawiązanie kontaktu z potencjalnymi klientami, poznać ich opinie i zastosować się do sugestii zawartych w komentarzach. 

Jak prowadzić firmowe konto na FB?

Zakładając firmowy profil na Facebooku warto zastanowić się nad grupą docelową, co ma istotny wpływ na rodzaj zamieszczanych postów. Bardzo ważne jest dostosowanie treści do potencjalnych klientów. Prowadzący klimatyczną kawiarnię czy bistro mogą sobie pozwolić na humorystyczne treści, zabawne zdjęcia np. podczas przygotowania nowego menu czy wystroju lokalu na specjalną okazję: Walentynki, Dzień Kobiet, Święta Bożego Narodzenia, zabawę sylwestrową lub andrzejkową. Webmasterzy, graficy komputerowi czy specjaliści marketingu internetowego muszą pamiętać przede wszystkim o estetycznej grafice lub wysokiej jakości zdjęciach, które potwierdzą profesjonalne podejście do realizowanych zadań. Przedsiębiorcy zajmujący się marketingiem internetowym, copywritingiem muszą zadbać o odpowiednią promocję profilu, ponieważ klient nie skorzysta z usług osoby, oferującej skuteczną reklamę, jeśli nie potrafi wykorzystać swojej wiedzy dla własnych korzyści. Decydując się na prowadzenie mediów społecznościowych należy pamiętać o aktualności profilu, ponieważ nieregularne zamieszczanie postów nie wpływa na pozytywny wizerunek firmy.

Jak budować relacje z klientami w social mediach?

Social media to możliwość nawiązania relacji z klientami i możliwość szybkiego reagowania na negatywne opinie. Odpowiadanie na niepochlebne opinie nie należy do najłatwiejszych, ale może wpłynąć na poprawę działania biznesu i zwiększone zainteresowanie ofertą. Media społecznościowe pozwalają również zweryfikować nieprawdziwe opinie osób, które nie korzystały z oferowanych usług. Prowadząc dyskusję z klientami warto pamiętać o podstawowych zasadach i nie dać się ponieść emocjom, nawet jeśli zarzuty będą wyjątkowo złośliwe. Odpowiadając na komentarze, staraj się zachować spokój i wytłumaczyć daną sytuację. W przypadku, jeśli wina jest po Twojej stronie przeproś klienta i zaproponuj rekompensatę w postaci rabatu, darmowej przesyłki, dodatkowej usługi. Wielu klientów zwraca uwagę na sposób rozwiązania problemu i często nadal korzystają z usług danej firmy. Dla początkujących przedsiębiorców prowadzenie mediów społecznościowych jest bardzo ważne i przynosi wiele korzyści. Warto również skorzystać z oferty businesscare24.pl/wirtualne-biuro/wirtualne-biuro-warszawa-wola i prowadzić biznes znacznie taniej.



Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *