7 Błędów w Social Media Marketingu, które mogą Cię dużo kosztować!

7 Błędów w Social Media Marketingu, które mogą Cię dużo kosztować!

Media społecznościowe to ogromna i złożona platforma, która wykorzystuje algorytmy do określenia, jakie treści dostają najwięcej zaangażowania. Niezrozumienie algorytmów może spowodować, że popełnisz błędy. Poniżej przedstawiamy kilka powszechnych błędów w marketingu w mediach społecznościowych. Mogą one kosztować Cię dużo pieniędzy i wysiłku.

Priorytetowanie prospektów nad klientami

Prospecting jest często uważany za jedną z najtrudniejszych części procesu sprzedaży. Jest to również jedna z najważniejszych. Prospecting może uczynić firmę lub ją złamać. Niestety, większość przedstawicieli handlowych spędza większość swojego czasu na śledzeniu przeciętnych tropów, co ostatecznie powoduje marnowanie połowy zasobów marketingowych. Aby uniknąć tej pułapki, musisz skupić się na identyfikacji znaków ostrzegawczych, które wskazują na intencje Twoich prospektów.

Perspektywy i klienci mają różne potrzeby. Podczas gdy potencjalni klienci mogą potrzebować kupić Twój produkt dzisiaj, Twój klient może potrzebować poczekać jeszcze kilka lat. Na przykład, 30-letnia kobieta może nie szukać teraz serum przeciwstarzeniowego lub preparatu na pigmentację. Jednak ta kobieta może w końcu kupić Twój produkt od konkurenta, który sprzedaje te produkty.

Niezdefiniowanie swojej grupy docelowej

Aby określić swoją grupę docelową, powinieneś zbadać tych, którzy kupują Twoje produkty i usługi. Można to zrobić poprzez zaangażowanie w mediach społecznościowych lub ankiety wśród klientów. Pomocne jest również przeprowadzenie badań rynku, aby określić, gdzie są luki na rynku i co oferuje Twój produkt lub usługa, która różni się od konkurencji.

Twoja grupa docelowa powinna mieć podobną demografię, zainteresowania i zachowania. Dzięki temu będziesz mógł tworzyć treści, które są istotne dla tej grupy osób. Upewnij się, że jesteś tak konkretny, jak to możliwe, gdy określasz swoją grupę docelową dla marketingu w mediach społecznościowych. Nie możesz kierować do wszystkich, zwłaszcza jeśli jesteś małą firmą. Stwórz personas, aby zidentyfikować swojego idealnego klienta.

Kiedy już zidentyfikujesz swoją grupę docelową, możesz następnie wybrać sieci, na których chcesz się skupić. Wybierz co najmniej pięć marek i przeanalizuj ich mocne i słabe strony, a także określ, gdzie są one niedostatecznie obsługiwane w świecie mediów społecznościowych. Jeśli nie jesteś pewien, użyj białej księgi, która pomoże Ci zidentyfikować niezasłużone nisze i sieci.

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z Social Media Marketingiem, rozpoczęcie pracy może być trudne. Jednak z odpowiednią wiedzą, możesz odnieść sukces. Wykorzystując platformy mediów społecznościowych, możesz skutecznie dotrzeć do swojej grupy docelowej. Jeśli jesteś projektantem mody z Portland, na przykład, Twoja publiczność będzie ludzi, którzy niedawno kupił odzież online. Jeśli sprzedajesz produkty fair-trade, powinieneś rozważyć zdefiniowanie swojej grupy docelowej jako takiej.

Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *