Jak założyć sklep na Facebooku

Jak założyć sklep na Facebooku

Aby rozpocząć sprzedaż produktów na Facebooku, musisz najpierw stworzyć sekcję sklepu na swojej stronie biznesowej. To pozwoli Ci wymienić i oznaczyć swoje produkty, a także obliczyć opłaty za sprzedaż. Poniżej znajdują się kroki, aby utworzyć swój sklep. Wykonaj je dokładnie, aby stworzyć udany biznes na Facebooku.

Utwórz sekcję sklepu na swojej stronie biznesowej na Facebooku

Jeśli chcesz sprzedawać przedmioty na Facebooku, musisz utworzyć sekcję sklepu dla swojej strony. Sklep umożliwia sprzedaż produktów i zawiera zdjęcia produktów oraz zwięzłe opisy. Facebook zaleca, aby podkreślić swoje najbardziej popularne przedmioty. Tworząc sklep, powinieneś nadać mu odpowiednią nazwę, odzwierciedlającą Twój biznes. Ważne jest również, aby prowadzić spis swoich produktów.

Sklep na Facebooku jest łatwy w obsłudze dla Twoich klientów. Klienci mogą w prosty sposób dokonać zakupu, wprowadzając dane dotyczące wysyłki i karty kredytowej. Następnie sklep wyśle e-mail z potwierdzeniem i rekomendacją innych produktów. Mogą również przeglądać historię swoich zamówień poprzez sekcję ustawień Facebooka. W ten sposób wiedzą, czy ich zakup był udany.

Po utworzeniu sklepu należy dodać produkty i ustawić opcje dostawy. Możesz również dodać politykę zwrotów, informacje podatkowe i połączyć konto bankowe z kontem na Facebooku. Interfejs sklepu na Facebooku prowadzi Cię przez cały proces krok po kroku. Po dodaniu produktów możesz dostosować wygląd i sposób działania sklepu do swojej marki.

Sklep na Facebooku automatycznie dodaje sekcję Ratings & Reviews. Klienci mogą zostawiać opinie, które pomogą Ci ulepszyć Twoje produkty i usługi. Zapewnia to również dowód społeczny, który pomaga zwiększyć sprzedaż. Inną fajną cechą sklepu Facebook jest to, że pozwala na dodanie nieograniczonej ilości produktów. Możesz dodać zdjęcia swoich produktów, informacje o cenach i informacje o zapasach. Po dodaniu produktów możesz je uporządkować według kategorii i wybrać te, które chcesz pokazać w swoim sklepie. Klienci uwielbiają interakcję z handlowcami, więc jeśli chcesz zwiększyć swoją sprzedaż, koniecznie załóż sklep na Facebooku.

Aby stworzyć sklep na Facebooku, musisz mieć dostęp do administratora i konto z uprawnieniami administratora. Następnie możesz przejść do zakładki Sklep na swojej stronie i wprowadzić dane swojego biznesu.

Lista produktów

Facebook umożliwia założenie sklepu do sprzedaży produktów. Aby stworzyć swój sklep, musisz mieć konto bankowe i umowę handlową. Możesz również założyć sklep na Facebooku w partnerstwie z innym sklepem internetowym, takim jak Shopify, Woocommerce lub BigCommerce.

Po pierwsze, trzeba będzie przesłać zdjęcia lub filmy z produktów. Facebook ma swoje własne wytyczne na temat tego, jak wymieniać produkty, a te mogą się zmienić. Na przykład, twoje obrazy muszą mieć rozdzielczość 1024 x 1024 lub wyższą, i powinieneś mieć kwadratowe, białe tła. Ponadto, nie można sprzedawać produktów z innego kraju za pośrednictwem Facebooka, ale można linkować do innych narzędzi ecommerce.

Po skonfigurowaniu sklepu na Facebooku, możesz dodać produkty lub stworzyć kolekcje. Proces ten jest prosty. Po jego zakończeniu możesz wybrać układ, który wygląda najlepiej dla Twojego biznesu. Zakładka Sklep to główna sekcja strony, w której możesz wyświetlać swoje produkty i kolekcje. Możesz również dostosować zakładkę sklepu, klikając na ikonę z kreską i przeciągając ją w inne miejsce. Możesz również zmienić szablon strony, aby odzwierciedlić swój sklep, co spowoduje dodanie listy produktów i przycisków rekomendacji do paska narzędzi.

Gdy Twój sklep na Facebooku jest już gotowy, możesz dodać opcje wysyłki i zasady zwrotu. Możesz także wybrać wysyłkę przyspieszoną lub pośpieszną i ustawić próg dla darmowej wysyłki. Możesz również skonfigurować e-mail obsługi klienta, aby odpowiedzieć na pytania lub wątpliwości. Ten e-mail nie będzie widoczny dla Twoich klientów. Po wykonaniu tych kroków możesz przejrzeć szczegóły swojego sklepu i zgodzić się z warunkami serwisu Facebook Sellers.

Kolejnym krokiem w konfiguracji sklepu na Facebooku jest stworzenie katalogu produktów na Facebooku. Facebook Marketplace to wygodne miejsce dla ludzi, aby kupić i sprzedać produkty. Ta platforma pozwala użytkownikom filtrować wyniki według ceny, lokalizacji i kategorii. Jeśli chcesz sprzedawać przedmioty, które nie są dostępne za pośrednictwem Facebook Marketplace, możesz stworzyć sklep na stronie Facebooka. Facebook Marketplace pozwala na wystawienie przedmiotów na swojej stronie na Facebooku, a kupujący mogą dokonać zakupu bezpośrednio z Facebooka.

Facebook commerce jest bezpłatny dla wszystkich użytkowników, i może być skonfigurowany w ciągu 15 minut. Po utworzeniu sklepu możesz zarządzać zamówieniami w menu “Sklep”. Możesz również udostępniać stare lub nowe posty, które zawierają Twoje produkty.

Tagowanie produktów w postach

Jeśli chcesz, aby Twoje towary pojawiły się przed większą liczbą osób, oznacz je w swoich postach. Jest to darmowa usługa, którą Facebook oferuje firmom. Tagowanie produktów zwiększa ich organiczną widoczność, a także jest świetnym sposobem na większą sprzedaż. Jest to dobry sposób na zbudowanie mostu pomiędzy Twoją stroną na Facebooku a sklepem eCommerce.

Aby oznaczyć produkty w swoich postach, przejdź do zakładki Narzędzia publikacyjne, a następnie kliknij “Sklep”. Po włączeniu handlu, będziesz otrzymywać powiadomienia o nadejściu nowych zamówień i będziesz mógł nimi zarządzać w menu “Sklep”. Ponadto możesz udostępniać swoje posty z oznaczonymi produktami.

Po oznaczeniu produktu, pojawi się on jako zakładka przy Twoich postach w Twoim feedzie. Pojawi się to na górze postu lub pod obrazem. Możesz również wyszukać nazwę produktu w narzędziu wyszukiwania. Alternatywnie możesz dodać link do swojego sklepu, aby ludzie mogli go kliknąć i wyświetlić więcej informacji o produkcie.

Oznaczając swoje produkty w postach, możesz dowiedzieć się, czego szukają Twoi potencjalni klienci. Na przykład, jeśli sprzedajesz biżuterię, tagowanie produktów pozwoli ludziom kupować bezpośrednio z treści, które zamieszczasz. Podobnie, jeśli sprzedajesz ubrania, tagowanie produktów w postach pomoże ci zrozumieć preferencje twoich zwolenników.

Facebook ułatwił ludziom kupowanie zdjęć bezpośrednio z Twojej strony na Facebooku. Wystarczy oznaczyć je nazwą swojej firmy. Jeśli masz ustawioną reklamę na Facebooku, Facebook pozwoli Ci przesłać katalog produktów. Gdy masz już katalog produktów, możesz oznaczyć je w postach, aby wyświetlić je publicznie.

Jeśli stworzyłeś stronę na Facebooku dla swojego sklepu, upewnij się, że wybrałeś odpowiedni szablon. Wielu właścicieli stron na Facebooku tworzy ogólną stronę biznesową zamiast konkretnego szablonu. Jednak jeśli sprzedajesz produkty online, będziesz chciał użyć szablonu Shopping.

Obliczanie opłat za sprzedaż

Kiedy założysz sklep na Facebooku, zostaniesz obciążony procentem od wszystkich zakończonych sprzedaży. Opłaty te różnią się w zależności od Twojej lokalizacji. Na przykład, jeśli sprzedajesz buty, będziesz musiał zapłacić 5% ceny pary. Podobnie, jeśli sprzedajesz odzież, będziesz musiał zapłacić 5% ceny pary. Opłaty, które poniesiesz, zostaną odliczone od całkowitej kwoty, którą sprzedasz, ale możesz ich uniknąć, ustalając minimalną kwotę zamówienia.

Zakładając sklep na Facebooku, będziesz musiał określić swoją lokalizację i numer identyfikacji podatkowej dla swojej firmy. Ponadto, trzeba będzie mieć konto bankowe w nazwie firmy. Facebook poprowadzi Cię przez proces zakładania sklepu. Po skonfigurowaniu sklepu Facebook, zobaczysz listę dostępnych produktów w sekcji Sklepy na swojej stronie. Jeśli masz stronę biznesową, będzie to świetne miejsce do sprzedaży produktów.

Możesz wymienić nieograniczoną liczbę produktów na Facebooku, ale będziesz musiał obliczyć opłaty za sprzedaż. Facebook pobiera $0.40 za sprzedaż i 5% kwoty wysyłki. Jeśli Twoje produkty sprzedają się za więcej niż 8 dolarów, będziesz musiał również zapłacić podatki i opłaty za przetwarzanie płatności. Możesz również zdecydować się na wystawienie swoich produktów na Facebooku za darmo.

Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *