Google Ads – podsumowanie roku 2019

Google Ads – podsumowanie roku 2019

Jakie zmiany są na horyzoncie w Google Ads w 2019 roku? Oto szybkie podsumowanie: Machine learning, Native ads i Smart bidding. Plus spojrzenie na przyszłość reklamy. Te trendy już wpływają na sposób, w jaki ludzie szukają online. I, będą one nadal mieć ogromny wpływ na sposób reklamodawców dotrzeć do konsumentów.

Uczenie maszynowe

Jeśli chcesz wykorzystać uczenie maszynowe w swojej kampanii Google Ads, możesz to zrobić na kilka sposobów. Google Ads oferuje funkcję Eksperymenty kampanii reklamowej. Ta funkcja pozwala zmienić pewne aspekty kampanii, a następnie przeanalizować zmiany. Ta funkcja wykorzystuje algorytm uczenia maszynowego. Możesz go użyć do optymalizacji swoich reklam i poprawy ogólnej wydajności.

Uczenie maszynowe to potężne narzędzie do analizy i optymalizacji kampanii. Ten rodzaj technologii opiera się na dużej ilości danych i może pomóc Ci zaoszczędzić czas na zarządzanie kampaniami. Uwzględnia kilka czynników, aby poprawić wydajność kampanii. Może pomóc Ci zidentyfikować grupę docelową i dostosować reklamy do ich konkretnych preferencji.

Google ma dostęp do ogromnych ilości danych i wykorzystuje je do identyfikacji grupy docelowej i wyświetlania właściwego komunikatu we właściwym czasie. Dzięki temu Google może serwować reklamy w optymalnym czasie, aby konwertować użytkowników. Oprócz usunięcia złożoności kreatywnych testów A/B, uczenie maszynowe może być wykorzystane do tworzenia reklam skierowanych do grupy odbiorców, którzy mają wysokie prawdopodobieństwo zakupu produktu lub usługi.

Oprócz włączenia uczenia maszynowego do kampanii Google Ads, należy również rozważyć przegląd struktury kampanii i architektury kampanii. Powinieneś zoptymalizować punkty danych, upraszczając swoją kampanię i zastanawiając się, jakie zmienne są najbardziej wartościowe. Opłaci się to w końcu, jeśli użyjesz uczenia maszynowego do optymalizacji swoich kampanii.

Google wykorzystuje również uczenie maszynowe do optymalizacji responsywnych reklam wyszukiwania. Oznacza to, że Twoje reklamy będą miały większe szanse na pokazanie się w wynikach wyszukiwania, jeśli będą dostosowane do urządzenia, na którym użytkownik z nich korzysta. Nowa funkcja responsywnych reklam wyszukiwania będzie domyślnym typem reklamy dla wszystkich kampanii PPC Google Ads od 18 lutego 2021 roku.

Uczenie maszynowe to świetne narzędzie dla małych firm na początek pracy z Google Ads. Pozwala kontrolować budżet i wprowadzać korekty na podstawie wyników. W przeciwieństwie do kampanii manualnych, kampanie PPC z uczeniem maszynowym nie wymagają dużej wiedzy. Mogą być niezwykle skuteczne w zwiększaniu świadomości marki i konwersji.

Uczenie maszynowe może być przydatne w dostarczaniu raportów, co uwolni Twój czas na angażowanie się w sprawy klientów. Może również pomóc Ci w tworzeniu nowych aktywów wizerunkowych. Jeśli masz duże portfolio aktywów, możesz poprawić swoje wyniki, tworząc indywidualne grupy reklam dla każdego typu aktywów. Celem jest dotarcie do jak największej liczby użytkowników w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie.

Funkcja reklamy natywnej

Google wprowadza do swojej platformy Ads nowy format reklamy natywnej. Ta nowa funkcja będzie miała małą klikalną ikonę i znacznik taki jak “post sponsorowany”. Pomoże to użytkownikom odróżnić reklamę natywną od treści niepromocyjnych. Badania pokazują, że widzowie spędzają mniej więcej tyle samo czasu na czytaniu reklam natywnych, co treści redakcyjnych. Spędzają około 2 sekund na czytaniu reklamy i jedną sekundę na treściach redakcyjnych. Ponadto 93% konsumentów wolałoby znaleźć informacje o produkcie lub usłudze za pośrednictwem treści, a nie reklamy. Ponadto Google szacuje, że amerykańscy reklamodawcy wydadzą 95 miliardów dolarów na reklamy natywne do roku 2022, co oznacza wzrost o 15 miliardów dolarów w stosunku do obecnego poziomu. Liczba ta jest jeszcze wyższa w przypadku reklam natywnych, w których pojawiają się treści związane z rodziną i rodzicielstwem.

Reklamy natywne tworzone są przez wydawcę i projektowane są w oparciu o układ strony. Różnią się od reklam banerowych, które są projektowane przez Google Ad Manager. Dzieje się tak dlatego, że reklama natywna nie jest kompletną reklamą. Reklamodawca dostarcza aktywa i style dla reklamy, która jest następnie hostowana przez Display & Video 360. Dzięki temu reklama jest wyświetlana dokładnie tak, jak została przygotowana i nie zmienia treści.

Reklamy natywne są coraz bardziej popularne w mediach społecznościowych. Jeden na cztery posty na Instagramie jest sponsorowany, a funkcja Instagram Stories pojawiła się jako główna platforma reklamy cyfrowej. W rezultacie reklamy natywne dobrze komponują się ze stylem wizualnym strony. Ponadto, jeśli reklama jest wideo, jest lepiej odbierana niż statyczna reklama tekstowa.

Nowy format reklam natywnych ma wiele korzyści dla reklamodawców. Są bardziej skuteczne niż standardowe reklamy, ponieważ pasują do projektu i estetyki strony internetowej lub aplikacji. Uzupełniają też ogólną funkcjonalność. Z tego powodu nie są postrzegane jako reklamy, ale jako użyteczna treść. A dzięki pojawieniu się reklamy programmatic, wydawcy mogą teraz osadzać reklamy natywne w swoich treściach bez denerwowania lojalnych czytelników.

Jako format reklamy natywnej, może być zakupiony programowo i oczekuje się, że będzie nadal rosnąć organicznie. Reklamy natywne różnią się w całej sieci, ale ogólnie są społeczne i mobilne. Najczęstsze typy to reklamy in-feed i polecane treści. Ale nie jest to ograniczone do tych formatów.

Reklamy natywne stają się coraz bardziej popularne w wielu branżach. Są one bardziej angażujące dla czytelników, mają wyższe CTR i mogą zwiększyć sprzedaż. Ostatni raport z Business Insider mówi, że reklamy natywne będą stanowić ponad siedemdziesiąt procent wszystkich przychodów z reklam display w USA do 2021 roku. Jest to ogromna wiadomość dla reklamodawców. Jednak niektórzy wciąż są sceptycznie nastawieni do tego formatu.

Nowy format reklamowy Google ma na celu dostarczanie użytkownikom bardziej trafnych reklam. Dodatkowo będzie szanował preferencje prywatności użytkowników. W przeciwieństwie do tradycyjnych reklam, reklamy natywne płynnie wtapiają się w otaczające je treści. Jako takie są często mylone z rzeczywistą treścią.

Inteligentna licytacja

Inteligentna licytacja to potężny sposób na zwiększenie efektywności kampanii Google Ads. Priorytetyzuje ona użytkowników, którzy już odwiedzili Twoją witrynę, a nie zimny ruch. Podczas licytacji możesz wybrać swoją listę remarketingową i ustawić maksymalne oferty. Ta funkcja jest dostępna w zakładce Rekomendacje. Nawet jeśli masz już kampanię inteligentnej licytacji, możesz zdecydować się na dodanie remarketingu do kampanii.

Inteligentna licytacja opiera się na uczeniu maszynowym, więc im więcej danych możesz dostarczyć, tym lepiej. Możesz używać Smart Bidding ze strategiami Shared Budgets, Portfolio Bidding i Maximize Conversions. Najważniejszym czynnikiem dla Smart Bidding jest to, ile masz historycznych danych o konwersji. Google na podstawie tych danych nauczy się utrzymywać Twój ROAS na tym samym poziomie.

Smart Bidding w Google Ads to przydatne narzędzie, które eliminuje ręczny proces licytowania kampanii reklamowych. Dzięki tej nowej technologii, Google uczy się o Twojej kampanii reklamowej i dokonuje korekt w czasie rzeczywistym w oparciu o Twoje cele. W rezultacie, Smart Bidding może zwiększyć współczynniki konwersji Twoich kampanii reklamowych.

Inteligentna licytacja to potężne narzędzie dla marketerów internetowych, którzy muszą optymalizować swoje kampanie pod kątem konwersji. Ta nowa funkcja wykorzystuje uczenie maszynowe, aby dostosować oferty na podstawie zachowań odbiorców. Śledzi ona również Twoje konwersje i umożliwia optymalizację ofert w oparciu o zaistniałe konwersje.

Celem Smart Bidding w Google Ads jest konwersja wyszukiwaczy na klientów. Nowa funkcja może pomóc Ci zmaksymalizować inwestycję, realizując cele biznesowe i oszczędzając czas. Nowa funkcja pozwala na prowadzenie wielu kampanii jednocześnie. Oznacza to, że nie musisz spędzać godzin na dostrajaniu ofert.

Zastosowanie licytacji opartej na lokalizacji pozwala na optymalizację ofert w oparciu o intencję lokalizacji, czas lokalny i dzień tygodnia. Te czynniki mogą pomóc w poprawieniu CPC. Smart bidding nie jest panaceum na wszystkie rodzaje reklamy, ale jest to świetne narzędzie dla tych, którzy są nowi w marketingu internetowym.

Smart Bidding sprawił, że proces licytacji stał się znacznie bardziej efektywny dla wielu firm. Automatyzuje pięć potężnych strategii optymalizacji, aby zmaksymalizować konwersje. Analizując dane z aukcji reklam, szacuje, jak różne oferty będą działać dla wybranych przez Ciebie słów kluczowych. Uwzględnia nawet poziomy konkurencji i wyniki jakości, aby dobrze oszacować wydajność reklamy. Będzie również automatycznie dostosowywać swoje oferty na poziomie słów kluczowych i grup reklam zgodnie z celami, które zostały ustawione.

Target CPA bidding, z drugiej strony, pozwala ustawić pożądany koszt za przejęcie (CPA) cel. Dzięki tej strategii, Google upewni się, że nie idziesz za konwersjami, które są “nieosiągalne” – to nie jest to, czego chcesz! Automatycznie zoptymalizuje oferty, aby osiągnąć cel CPA. Ta nowa funkcja może być używana w pojedynczej kampanii lub w portfolio kampanii.

Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *